Plakaty oraz billboardy na ulicach Bydgoszczy i Torunia nakłaniają do właściwego postępowania
z odpadami.Kolejnej odsłonie kampanii edukacyjnej "dalEKOwzorczni" towarzyszy również konkurs na facebooku.
Plakaty oraz billboardy na ulicach Bydgoszczy i Torunia nakłaniają do właściwego postępowania
z odpadami. To kolejna odsłona kampanii edukacyjnej „dalEKOwzroczni” realizowanej przez bydgoską spółkę ProNatura w ramach Projektu budowy spalarni odpadów.
Zapobieganie, segregacja i odzysk energii . Taką drogę postępowania z odpadami prezentują autorzy kampanii „dalEKOwzroczni”. – Na przedstawionej hierarchii opiera się system zagospodarowania odpadów jaki budujemy w Bydgoszczy i regionie – mówi Marcin Janczylik, rzecznik ProNatury. – Naszym inwestycjom infrastrukturalnym, towarzyszą działania edukacyjne. W kolejnych odsłonach „dalekowzrocznych” za pośrednictwem mediów i outdooru będziemy rozwijać wskazane etapy postępowania z odpadami.. Nie zabraknie prezentacji dobrych praktyk w zakresie świadomych zakupów i ograniczania wytwarzanych śmieci. Będziemy promować również korzyści płynące z ich segregacji i recyklingu, aż po zwiększanie świadomości, że odpady mogą być ponownie wykorzystane jako surowiec energetyczny – wyjaśnia Janczylik.
Ulicznej odsłonie kampanii towarzyszy konkurs. Każdy kto dołączy do grona „dalEKOwzrocznych” na facebooku, prześle zdjęcie billboardu bądź plakatu kampanii i odpowie na pytanie związane z ochroną środowiska ma szansę wygrać ekologiczne nagrody. Szczegółu na profilu.
Kampania „dalekowzroczni” potrwa do września 2015 roku.. Ponad 300 szkół w Bydgoszczy, Toruniu i okolicznych gminach odwiedzi specjalny ekobus, wyposażony w nowoczesne narzędzia dydaktyczne i stanowiska badawcze. Mobilne laboratorium w celach dydaktycznych pokona około 48 000 km, a ekologia będzie tematem blisko 2000 godzin zajęć. Wiedzę z lekcji sprawdzą specjalne konkursy. Szkolenia czekają również niemal 1500 samorządowców, urzędników i nauczycieli z miast i gmin objętych Projektem. Temat ochrony środowiska pojawi się w mediach i Internecie. W ramach „dalEKOwzrocznych” zaplanowano także wyjazdy studyjne do nowoczesnych europejskich instalacji zagospodarowania odpadów. Nieodłącznym elementem kampanii jest jej bohater – bocian Boguś.
Kampania edukacyjna realizowana jest w ramach projektu pn. „Budowa Zakładu Termicznego Przekształcania Odpadów Komunalnych dla Bydgosko-Toruńskiego Obszaru Metropolitalnego” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.