Promocja proekologicznych postaw, rozpowszechnianie zasad i korzyści wynikających z segregacji odpadów oraz ich właściwego zagospodarowania - to główne założenia kampanii edukacyjnej w ramach projektu budowy spalarni odpadów w Bydgoszczy. 16 lipca 2012 roku podpisana została umowa na realizację działań edukacyjnych.
Promocja proekologicznych postaw, rozpowszechnianie zasad i korzyści wynikających z segregacji odpadów oraz ich właściwego zagospodarowania - to główne założenia kampanii edukacyjnej w ramach projektu budowy spalarni odpadów w Bydgoszczy. 16 lipca 2012 roku podpisana została umowa na realizację działań edukacyjnych.
Kampanię przeprowadzi wyłoniona w przetargu firma Partner of Promotion z Warszawy. Wartość złożonej oferty wynosi 2 638 042,50 zł brutto. Wykonawca spełnia wymagane przez Zamawiającego m.in. warunki wiedzy i doświadczenia w zakresie realizacji w ostatnich 3 latach minimum dwóch kampanii dotyczących ochrony środowiska o łącznej wartości powyżej 1 500 000,00 zł.
Kampania potrwa do września 2015 roku. Ponad 300 szkół w Bydgoszczy, Toruniu i okolicznych gminach odwiedzi specjalny eko-bus, wyposażony w nowoczesne narzędzia dydaktyczne i stanowiska badawcze. Wiedzę z eko-lekcji sprawdzą ekologiczne konkursy. Szkolenia czekają również samorządowców, urzędników i nauczycieli z gmin objętych projektem. Temat ochrony środowiska pojawi się także w mediach, serwisie internetowym i specjalnym portalu społecznościowym. – Chcemy w ten sposób popularyzować przede wszystkim selektywną zbiórkę odpadów u źródła w pracy, w domu czy szkole oraz rozwijać wśród mieszkańców poczucie odpowiedzialności za stan środowiska naturalnego swojej okolicy – mówi Marcin Janczylik, rzecznik Spółki ProNatura.